Fördelar med Social Media Annonsering!

Vill du ta reda på vilka personer som uppskattar ditt erbjudande mest, för att sedan kunna kommunicera med tusentals andra människor som liknar dessa personer? Annonsering i Social Media, så funkar det!

Text: #MagLaGBG

 

Att identifiera sin målgrupp och sedan hitta sätt att nå dem, har traditionellt varit lite av en gissningslek för många företag. Så är det inte längre…

 

Tidigare har vi hoppats, idag vet vi…..

Efter vårt antagande om målgrupp har vi traditionellt köpt annonser i media som vi tror har vår antagna målgrupp som läsare. Sedan har vi hoppats på att just de vi tror att vi vill nå läser just vår annons.  Men idag finns det genom annonsering i social media helt andra möjligheter som gör detta arbetet mer pricksäkert, enklare och billigare.

 

Skicka ut läsvärda berättelser……

Genom att skicka ut läsvärda berättelser om våra erbjudande i social media kan våra annonseringsverktyg sedan identifiera vilka som läst, tittat på eller på annat sätt interagerat med våra berättelser. Vi får reda på hur många de är som interagerat och vad de har för karaktär.

 

Konkreta erbjudanden till liknande karaktärer…….

Med hjälp av denna informationen kan vi sedan skicka ut specifika erbjudanden som riktar sig konkret till den karaktär som interagerat med vår första berättelse. Vi kan också be vårt annonsverktyg att skicka vårt erbjudande direkt till alla andra personer som har liknande karaktär som  de personer som interagerarat med vårt första inlägg.

 

Bygger data och blir pricksäkrare… varje gång.

På detta sätt sker identifieringen av vår målgrupp automatiskt. Vi kan skicka konkreta erbjudanden specifikt riktat till endast de som ligger i vår målgrupp och sedan mäta hur de agerar. Varje gång vi skickar ut en berättelse eller erbjudande blir vår kunskap och data om vår målgrupp mer pricksäker.

 

Vi behöver detta….

För att kunna arbeta med ovanstående försäljning krävs att vi har följande på plats.

  1. En webbsida där vi kan dela läsvärda berättelser om våra erbjudanden.
  2. Ett annonskonto hos Facebook samt en kodsnutt (pixel) installerad på vår web för att registrera trafik.
  3. En Facebooksida där vi delar inlägg med länkar till vår web.
  4. Web-shop eller på annat sätt effektiv mottagning av köp, order eller förfrågningar på vår web.

 

Boka fri konsultation för att få reda på exakt hur du kan komma igång…..

 

X